19 okt 15

Kies voor een webshop die vertrouwen uitstraalt

Steeds meer bedrijven kiezen voor een webshop en zijn reeds verzekerd van de meerwaarde. In het grote online aanbod is het van belang om met een webshop te kunnen overtuigen. Hiervoor raak je al een heel eind op weg door er voor te zorgen dat de bezoeker het volste vertrouwen kan hebben in de webshop. 

7 tips voor een webshop met vertrouwen

Een webshop dient dus het nodige vertrouwen uit te stralen. Je kan op verschillende manieren tonen aan je bezoekers dat je webshop, producten, en diensten dat vertrouwen verdienen.

  • Een goed ontworpen logo en een gebruiksvriendelijk design dragen bij aan een professionele uitstraling.
  • Gebruik de contactpagina niet als een “over ons”-pagina, maar zorg voor beide. Gebruik de contactpagina op je site wel om duidelijkheid te bieden over je bedrijf. Het is de perfecte plaats om je contactgegevens, onder andere naam, adres, een professioneel e-mailadres, telefoonnummer, BTW-nummer, en nummer van Kamer van Koophandel te vermelden. Ook een routebeschrijving kan een interessante aanvulling zijn.
  • Geef je bedrijf en de aanspreekpunten een gezicht met een pagina “over ons”. Vertel er meer over de ligging, het ontstaan, en de achtergrond van je bedrijf. Geef er meer informatie over de bedrijfsdoelen, en over de medewerkers, en zorg voor professioneel ogende foto’s. Maar vertel er evengoed over de goede doelen die je steunt. Het bedrijf wint hierdoor sympathie, en onderscheidt zich van zijn concurrenten.
  • USP’s, ofwel Unique Selling Points, zijn de zaken die je bedrijf uniek en persoonlijk maken. Vermeld deze voordelen op je homepagina en lijst ze op in de nabijheid van de bestelknop.
  • Vermeld het als de webshop aangesloten is bij keurmerken door hun logo’s te publiceren.
  • Een consument hecht steeds meer waarde aan het woord van getuigen dan wanneer men zelf reclame maakt voor het bedrijf. Laat klanten daarom getuigen over hun tevredenheid. Zij zijn de beste referentie, en niets is zo overtuigend als sociale bevestiging.
  • Met eerlijke communicatie en het maken van enkel beloftes die men kan waarmaken, wint men het vertrouwen van de consument. Die eerlijkheid is ook van belang wanneer men gewezen wordt op een fout. Het kan heel nadelige gevolgen hebben wanneer die niet meteen toegegeven worden. Beter kan men gewoon eerlijk zijn, bedanken voor de opmerking, en excuses aanbieden, eventueel met een cadeautje.

Zorg er kortom voor dat de consument niet hoeft te twijfelen, maar zeker is van de levering van zijn aankopen. Ga voor online succes met een professionele webshop.