Google belicht het belang van copywriting

Een website die mooi oogt en zich grafisch onderscheidt van de concurrentie, is absoluut een goed visitekaartje. Maar wat is een prachtige site, als die niet gevonden wordt door uw doelgroep? Besteed daarom voldoende tijd en aandacht aan copywriting voor treffende content op uw site.

Panda zet nood aan copywriting in de verf

Sinds Google in 2011 de Panda update introduceerde, wordt het belang van content op een website toenemend benadrukt. Bovendien zorgt Google op verschillende tijdstippen voor verdere updates aan hun geldende normen, waardoor men regelmatig aan het belang er van herinnerd wordt.

De Panda update focust dus op het belang van content. Niet zomaar content, maar voldoende relevante content. De Panda update heeft als doel om sites van slechte kwaliteit te weren uit de Google zoekresultaten. Mede door deze update, en het belang van de gebruiksvriendelijkheid van een website voor zijn bezoekers, neemt de vraag naar de dienst copywriting steeds verder toe.

Originele copywriting strijdt tegen duplicate content

Bij het creëren van content voor een website dient men te zorgen voor originele tekst om zo duplicated content te vermijden. Met duplicated content wordt gekopieerde tekst bedoeld die eerder gepubliceerd werd op de website of andere websites, en dus verschillende keren voorkomt op het web.

Een website die duplicated content bevat, wordt daar door Google op afgestraft. Bovendien wil een bezoeker meteen zien waarin uw bedrijf zich onderscheidt. Kopieer dus nooit tekst, maar geef meteen uw unieke voordelen prijs. En weet zo met originele en treffende copywriting tegelijkertijd de interesse van uw bezoeker te wekken. Met onze bruikbare tips voor copywriting voor het web helpen wij u graag al een heel eind op de goede weg. 

Niet alleen oog voor duplicate content in copywriting

Dubbele content kan ook op andere manieren, naast copywriting zelf, op de site voorkomen. Duplicated content dient in alle verschillende vormen absoluut vermeden te worden. Zo kan het ook zijn dat een site zowel met als zonder slash op het einde van de URL bereikbaar is. Wanneer Google beide versies detecteert, worden deze als dubbele content aanzien. Daarom kiest men er best voor om de pagina zonder slash automatisch door te zenden naar deze met slash.

Sommige websites maken zowel gebruik van een http:// verbinding als een https:// verbinding. Hierbij kan er gelinkt worden naar beide versies vanop de eigen site of vanop externe sites. Ook dat wordt als dubbele content aanzien. In dit geval kan men beter een canonical tag toevoegen aan de http:// pagina’s, waardoor een voorkeur aan de https:// pagina’s gegeven wordt. 

Cookie