enkele SEO experimenten uit de oude doosSEO Kitchen

Zowel de panda’s, de pinguïns, de kolibries, en andere updates van Google hebben grote invloed gehad op SEO en page ranking. De technieken waarmee Google de waarde van een website bepaalt, worden steeds bijgesteld en verfijnd.

 

seo-kitchen.jpg

SEO experiment

Sinds de Pinguïn-update van Google op 24 april 2012, zien we heel wat afstraffingen van websites die enkel white hat SEO technieken gebruiken. Daarop hebben wij besloten te starten met SEO experimenten, want het belang van SEO kunnen we enkel erkennen.  

Eind maart 2012 werd onze website afgestraft voor een opzoeking op het woord webdesign, onze core business. Gelukkig komen onze meeste leads via mond aan mondreclame, want anders was dit wel een slechte zaak. Daarom hebben wij beslist hier in de toekomst op te anticiperen met het bouwen van onze SEO kitchen. Hierin worden heel wat SEO experimenten uitgevoerd om zo ook onze SEO kennis verder te ondersteunen.

Een eerste experiment werd opgestart op 6 juni 2012. Een opzoeking op verpakkingsmachines levert 1.380.000 hits op. In de TOP 30 zien we echter slechts 17 verschillende websites. De website tendeur.be komt 9x voor in de TOP 30 en de website goudengids.be 6 keer. Dat gaat om een enorme vervuiling van resultaten bij Google.

Onze website komt niet voor in de TOP 100. Om te testen hoe snel we de TOP 100 kunnen binnendringen met webatvantage.be, bouwden we volgende pagina over verpakkingsmachines. Onze SERP-checker registreert dagelijks de positie. Vanaf we in de TOP 30 geraakten, kunnen we dit experiment verder uitbreiden door na te gaan met hoeveel pagina’s we verder goed kunnen scoren.

Positie voor SEO kitchen 

De SEO-kitchen van Webatvantage is bereikbaar via www.seo-kitchen.bewww.seo-kitchen.eu en www.seo-kitchen.com. We zijn uiteraard ook benieuwd welke positie we zullen halen voor een opzoeking op SEO-kitchen.

SEO tips

Omdat zoekalgoritmes constant veranderen, dienen gebruikte SEO technieken steeds aangepast om succesvol te zijn. Hierdoor zijn er geen sluitende blijvende regels die een site kan volgen om goed te scoren. Echter zijn er wel enkele richtlijnen en tips die we kunnen toepassen. Uiteraard is het belangrijk om nieuwe updates zoveel mogelijk te volgen.

Eén van de belangrijkste tips anno 2014 is het belang van een goede basis. Dat houdt in dat een site moet voldoen aan enkele basisprincipes. Het bouwen van de site en de ontwikkeling van het webdesign dient reeds SEO gericht te zijn. Vervolgens wordt SEO verder toegepast op de content, afbeeldingen, en meta’s van de site.

Linkbuilding blijft van belang, al is de focus gaan liggen op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Hierbij wordt het verschil toegepast tussen dofollow en nofollow links. Zo wordt voorkomen dat slechte links de waarde en reputatie van een site naar beneden halen.

Verder wordt met Pogosticking nagegaan of bezoekers tevreden zijn met het resultaat dat hun zoekopdracht heeft opgebracht of als deze terug verder op zoek gaan in de zoekmachine naar betere resultaten.

En dan misschien wel de belangrijkste tip. Onthou dat het een langdurige investering vraagt om SEO resultaten te boeken.

Momenteel leveren wij harde inspanningen om een nieuwe portaalsite in de vastgoedwereld. nl. www.luxevastgoed.be en de Franstalige versie www.immodeluxe.eu perfect te optimaliseren.

 

 

Kunnen wij jou helpen met SEO?

Neem contact op met Webatvantage
Cookie