Beauty in a box

  • Webdesign
  • Webshop
  • CMS

De opdracht

Jovilux brengt kwalitatieve cosmetica en apparatuur waarmee ze zich voornamelijk richt tot schoonheidssalons en schoonheidsspecialistes. Maar ook de gewone consument kan er terecht. Met de nieuwe webshop Beauty in a box willen ze zich online beter vertegenwoordigen. Ze hebben daarom gekozen voor een frisser ontwerp en een responsive uitwerking. De webshop wordt een portaal voor zaken om producten aan te kopen en mailings naar klanten te beheren. De professionele aanpak en vlotte communicatie van Jovilux heeft bijgedragen tot een goede samenwerking en een mooi resultaat. Met een verdere automatisering wordt de werking steeds eenvoudiger voor zowel Jovilux, als hun klanten. 

De aanpak

Er is gekozen om een modernere versie van hun webshop te ontwerpen, waarbij de klant in de mogelijkheid is om de site in een subtiel thema te accentueren. Het deel waarin de webshop zich richt tot zaken, is voorzien van extra functionaliteiten zoals voor productweergave, plaatsen van bestellingen, en het raadplegen van voorgaande bestellingen en facturen. In een later stadium wordt de particulier ook gekoppeld aan een voortverkoper. Zo krijgen deze zaken de mogelijkheid om naar eigen klanten gerichte mailings te zenden. Met de ontwikkeling van een connectie met ERP-pakket DB-Fact, kunnen producten en klantgegeven vanuit het ERP-pakket gebruikt worden op de site, en kunnen bestellingen en wijzigingen in het klantenbestand terug gezonden worden. 

De webshop is responsive uitgewerkt. Zo is hij altijd en overal optimaal toegankelijk, door zowel consumenten als zaken, vanop elke tablet en smartphone. Dat is van belang omdat steeds meer informatie gezocht wordt vanop tablets en smartphones. Ook Google houdt rekening met de mobielvriendelijkheid van een website en webshop.