27 nov 15

Geef je Facebookpagina een online boost

Sociale media is vandaag zo geïntegreerd dat men niet meer zonder zou kunnen. Ongeveer 64% van de bevolking maakt gebruik van tal van sociale media. Het is één van de meest gebruikte kanalen waar een bedrijf beroep op kan doen. Sociale media zorgt ervoor dat het bedrijf onrechtstreeks in contact met de klant kan komen.

1. Facebookomslag

In de volksmond ook wel Facebookcover genoemd. Je kan dit gerust zien als de eerste indruk van je pagina. Veel bedrijven gebruiken dit als extra middel om aan hun gebruiker iets in eerste instantie te laten weten. Aangezien dit beeld het eerste beeld is dat de gebruiker ziet, kan men er maar beter iets moois van maken.

Een cover mag gerust maandelijks een update krijgen. Zo krijgt de gebruiker het gevoel dat je als bedrijf gebruik maakt van dit communicatiemiddel.

Tip: kijk gerust eens bij de collega's hoe zij dit aanpakken, of laat je inspireren door onderstaande exemplaren.

 title=

www.facebook.com/de.communiekleding.website

Een Facebookpagina vraagt uiteraard wat werk. Zo moet je (proberen) er dagelijks wat tijd in te steken. Een 2-tal post per dag is zeker al voldoende.

Over het tijdstip van posten is er vaak wat discussie, al blijkt dat de meeste mensen rond 9u00, 12u00 en 19u00 het actiefst zijn.

Tip: Deel gerust ook eens een afbeelding, want zoals het gezegde vertelt: 'Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden'

3. De inhoud van een post

Facebookgebruikers hebben de gewoonte om zeer snel en diagonaal te lezen. Scrollen aan een hoog tempo doorheen het overaanbod aan berichten. Zorg dus in eerste instantie dat het belangrijkste van je bericht in de eerste 40 karakters staat.

Naast de frequentie is uiteraard ook de inhoud van groot belang. De gebruiker zit zeker niet te wachten op de zoveelste post over 'Hoe mooi het weer is' of 'Wat we deze middag gedaan hebben'. Zorg voor een grote variatie in de inhoud. Zo kan er gerust eens iets gedeeld worden van een bedrijf die hetzelfde doet als jij. Zo merkt de gebruiker een vorm van 'collegialiteit' op.

Leg ook gerust een link naar je eigen site, een online artikel, of zelfs nog beter door een bepaalde persoon te 'taggen' in het bericht.

4. Hou je Facebookpagina in leven

Uiteraard moet je er voor zorgen dat de Facebookpagina actief blijft. Maar naast het posten van een bericht kan je veel meer doen met je pagina. Zo kan je de pagina van een cover voorzien, een avatar, mijlpalen instellen en binnenkort zelfs een profielvideo instellen!

5. Facebook en andere sociale media

Vaak bieden andere sociale media de mogelijkheid om de geplaatste inhoud ook op je gekoppelde Facebookpagina te plaatsen. Zo kan je na het plaatsen van een Instagramfoto deze ook delen op je pagina. Andere sociale media die deze mogelijkheid bieden zijn: Twitter, LinkedIn en Pinterest.