21 aug 15

Laat je webshop renderen

Het hoofddoel van een webshop is en blijft verkopen, zodat deze kan blijven bestaan. Denk daarom bij de opbouw van een webshop reeds in functie van de klanten. Zo kan je hen overtuigen, en wordt je webwinkel een online succes. 

Een klant koopt emotioneel

De consument maakt vaak keuzes op basis van emoties. Als handelaar ga je daarom eerst bepalen wat deze van jouw doelgroep zijn. Vervolgens kan je op verschillende manieren rekening houden met de emoties van je doelgroep.  

Toon aan waarom de consument niet langer mag twijfelen om te bestellen. Laat zien hoeveel de voorraad bedraagt, en laat de consument vandaag nog bestellen, want op is op. Dat is zeker ook een interessante werkwijze bij aanbiedingen en acties. Belangrijk bij deze voorraadweergave is wel dat men er op let nooit foutieve gegevens te publiceren. Laat de consument ook weten dat hij niet de enige is die deze pagina bezoekt, en vermeld bijvoorbeeld hoeveel bezoekers deze pagina momenteel aan het bekijken zijn.

Kortingen doen kopen

Kortingen doen het nu eenmaal altijd goed. Zorg daarom bijvoorbeeld nu en dan voor een korting met een kortingscode, want deze kunnen bezoekers naar de site lokken. Het is hierbij van belang steeds zowel de korting, als het nieuwe te betalen eindbedrag, te vermelden. Zorg er ook best voor dat enkel mensen met een kortingscode op de pagina met korting belanden, door gebruik te maken van verschillende landingspagina’s op de website.

Een kortingsbon dient bepaalde gegevens te vermelden. Waaronder het kortingspercentage of verminderingsbedrag, vanaf welk bedrag de korting van toepassing is, op wat de korting van toepassing is, en de geldigheidsduur. Geef de kortingen bij voorkeur bij interessantste gelegenheden, bijvoorbeeld met de feestdagen. Met dagaanbiedingen kan je de bezoeker ook benieuwd houden waardoor hij vaker de webshop zal bezoeken. Het loont dus zeker de moeite om je webshop goed te onderhouden en je doelgroep te stimuleren.