22 mei 15

5 tips over hoe beeldmateriaal je webshop laat uitblinken

Wanneer een consument een webshop bezoekt, wil hij graag een zo goed mogelijk beeld van zijn potentiële aankoop. Daarom is niets zo belangrijk voor een webshop als het weergeven van professionele afbeeldingen van de aangeboden producten. 

  • Hoe waarheidsgetrouwer de afbeeldingen zijn, hoe meer de producten aan de verwachtingen van de consument voldoen, en hoe minder ze teruggezonden worden. Het is dus zowel voor u als uw klant voordelig om hier aandacht aan te besteden. Zorg daarom zeker voor foto’s in hoge resolutie zodat de klant voldoende kan inzoomen om zo de details van het product nader te inspecteren.
  • Voorzie zoveel mogelijk bruikbare informatie over de productspecificaties. Vermeld afmetingen, toon alle beschikbare kleuren en maten, en vermeld waar mogelijk ook de materialen. Dit kan met de juiste voorbereiding nog worden uitgebreid met gebruiksaanwijzingen, onderhoudstips en/of merkgerichte informatie,…
  • Geef producten weer in een realistische omgeving. Professionele fotografie zorgt ervoor dat de producten mooi belicht zijn waardoor deze goed tot hun recht komen, en ook de kleur en de details duidelijk zichtbaar zijn.
  • Focus op de producteigenschappen, en zorg voor een consistente achtergrond die niet gaat afleiden.
  • Biedt u zowel kleding als kleinere accessoires aan op uw webshop? Houd dan bij de fotografie rekening met voldoende witruimte rond de kleinere artikelen. Zo staan deze in realistische proportie tot de grotere producten op uw overzichtspagina.

Professionele afbeeldingen op uw webshop kunnen het verschil maken voor de consument, en dus ook voor u. Wij zijn ons bij Webatvantage bewust van het belang hiervan, en werken daarom samen met een vakkundig ervaren productfotograaf. Neem gerust contact met ons op bij interesse in een professionele fotoshoot.